Het belang van goed personeel!

Tijdens ons eerste evenement, inmiddels zo‘n elf jaar geleden, huurden we via een landelijk uitzendbureau personeel in. Er moesten gasten worden ontvangen en drankjes geserveerd worden. En na afloop werd er een presentje meegegeven. Allemaal niet zo‘n ingewikkelde taken; appeltje eitje zou je denken. Maar zo was het niet. De mensen die het bureau ons stuurde, pasten niet bij het evenement dat we hadden georganiseerd. Ze straalden niet de kwaliteit uit die we de klant hadden beloofd en die wij nastreefden.


Ons eigen team
Reeds na korte tijd besloten we daarom ons eigen hospitalityteam op te richten. In het begin waren dat vooral hostesses, maar gaandeweg breidden we dit op vragen van de markt uit. We hebben onze mensen vanaf het eerste begin zorgvuldig geselecteerd: we nemen gemiddeld slechts één op de vijf sollicitanten aan. Iedere medewerker trainen we vervolgens standaard op meerdere taken en vaardigheden. Daarna sturen we onze mensen niet zomaar op pad: we begeleiden ze nauwgezet met gedetailleerde briefings en gespecificeerde instructies bij elke opdracht. En achteraf is er altijd een evaluatie. We houden veel contact.

Onze trots
Inmiddels is ons team de trots van ons bureau. We hebben gekwalificeerde allrounders die we kunnen inzetten als hostess of horecamedewerker, promotiemedewerker en “nanny on tour", chauffeur, portier, cocktailshaker en moodfood dame. Ons team werkt vooral op onze eigen evenementen, maar op aanvraag is het ook beschikbaar voor locaties, cateraars en organisaties in heel Nederland. Regelmatig bereiken ons aanvragen van organisaties die we niet eens kennen. Ik denk dat we het goed en degelijk aanpakken.

Meerwaarde
We zijn er van overtuigd dat goed personeel een evenement naar een hoger niveau tilt. De medewerkers zijn immers het eerst én het langst in contact met de gasten. Tegelijkertijd is personeel een hoge kostenpost. Je kunt er dus maar beter slim mee omgaan. Naast de functionele taken die hospitality personeel heeft, zijn zij ook een visitekaartje. Identiteit van bedrijf, evenement of product krijgen immers mede vorm en inhoud door het personeel dat er werkt. Dit bereiken wij door het team passend te kleden en in gedrag en kennis aan te sluiten bij de behoeften van het evenement en de opdrachtgever.

Maar we gaan nog veel verder:
  • Een goede, ervaren hostess kan de opdrachtgever ontzorgen. Ze kan sprekers en artiesten ontvangen, het draaiboek in de gaten houden, afspraken met de locatie maken en ad hoc problemen oplossen.
  • Belangrijker nog vinden we dat een evaluatie van een evenement met de hostesses en promotiemedewerkers nuttige informatie oplevert. Zij kunnen veel vertellen over verwachtingen en tevredenheid van bezoekers, over de logistiek, over bezoekersaantallen en over de drukste bezoektijden. Zij kennen ook de reacties op de inhoud (sprekers of artiesten) van het evenement of de producten van de opdrachtgever. Hiermee verschaffen we onze klanten een voordeel. En dat is onze meerwaarde!

Wil je meer informatie over het Eventief team? We informeren je er graag over!

Tanja Schroeder
Directeur Eventief

Geplaatst op: 28-08-2017

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie    OK