Terug naar overzicht

De successen van Eventief

1 december 2017
Tanja Vornberger

Regelmatig vragen mensen aan me wat onze best case is. Nu kun je je natuurlijk afvragen op welke criteria ik dat zou moeten beoordelen. Is dat het evenement met het hoogste rendement of het grootst aantal bezoekers? Dat kun je allemaal prima meten; harde cijfers en duidelijke resultaten. Of kijk je naar de "zachtere" criteria? Naar een tevreden opdrachtgever bijvoorbeeld. Ik ga er voor het gemak nu even vanuit dat mijn best case het evenement is waar ikzelf het meest tevreden over ben, om welke reden dan ook. En dat zijn er wel een paar. Niet heel veel. Want doorgaans ben ik kritisch. Kritisch op mezelf en ook op de producten van Eventief. Maar zo nu en dan komt er toch wel een pareltje uit onze koker. Hieronder de top 3.

Ik kijk nog altijd met plezier naar ons concept "Kratje trap". De vraag van onze klant was om een activiteit te bedenken waardoor zichtbaar is dat er Brand bier wordt gedronken in het stadion van Roda JC.
"Kratje trap" houdt in dat we in de rust van de thuiswedstrijden van Roda JC een groot inflatable krat het veld op dragen waar supporters een voetbal in proberen te schieten. Het is een compleet, goed doordacht verhaal met een muzikale tune bij opkomst en in Brand bier outfit geklede medewerkers. Heel herkenbaar en al jarenlang een vast onderdeel van elke thuiswedstrijd. Iedereen die wel eens in het Parkstad Limburg Stadion komt, kent kratje trap. Het is inmiddels een evergreen. Natuurlijk is dat ook voor ons bedrijf een mooie exposure.

Op de tweede plaats komt voor mij de Rabobank tribune tijdens de Parade in Brunssum. Rabobank vroeg aan ons om meerwaarde te creëren voor hun bezoekers aan de Parade. Waarom zou je nu persé op die Rabotribune moeten zitten?
We zorgden voor een persoonlijk ontvangst, de gasten hoefden niet in de rij te staan. We ontwierpen een gepersonaliseerd programmaboekje met informatie over de gezelschappen die optraden en we zorgden voor een nuttig survivalpakket. Het weer speelde mee, zowel de zonnebrandcrème als de regencape uit het survivalpakket kwamen van pas (soms moet je een beetje geluk hebben). De broodjes die over waren van de lunch serveerden we op een later tijdstip op de tribune. Tot slot stonden twee hostesses paraat om de gasten een fijne thuisreis te wensen.
Twee dagen na het evenement, werden we enthousiast gebeld door Rabobank. Dit was het best beoordeelde evenement tot nu toe. Ze hadden dat niet verwacht want men vond intern dat met een gering budget was gewerkt!

Mijn nummer 1 is een recenter project. ABP vroeg vorig jaar aan ons om een concept te bedenken voor een beurs. Men wilde een andere doelgroep benaderen en zich bij die doelgroep onderscheidend presenteren. Of we een stand konden bedenken voor de Nationale Carrièredagen in de Jaarbeurs van Utrecht?
Uiteindelijk creëerden we een fruitboomgaard met een bijpassend foodconcept van fruitlollies en smoothies. Jongeren konden chillen in de ABP stand en tegelijkertijd in gesprek gaan met bestuurders over hun "pensioen". De opdrachtgever was zeer tevreden over het concept en zodoende mochten we hierna nog meerdere keren beursconcepten creëren en realiseren. Ook voor de Amsterdamse afdelingen van ABP, met andere doelgroepen en op andere beurzen. Dat maakt ons natuurlijk trots!

Maar die eenvoudige fruitboomgaard...met dat eerlijke pure fruit, dat we gebruikten voor een pensioenfonds was toch de "sappigste" moet ik bekennen!

Wil je ook dat wij meedenken over een concept voor een live communicatie vraagstuk? En dus kans maken om in mijn best case rijtje thuis te komen? Be my guest!

Terug naar overzicht