Geen eitje
In oktober 2021 werd ik medevennoot van Eventief. Hoewel dit de juiste keuze voor mij was en ik ontzettend blij ben met waar ik nu sta, was er op dat moment wel een kleine uitdaging. Ik was namelijk nog niet helemaal klaar met mijn studie. Ik studeer Communicatie Management aan Fontys Hogescholen in Eindhoven en in principe hoefde ik ‘alleen nog maar‘ mijn scriptie te schrijven. Maar een scriptie schrijven is, zoals menig HBO/universitaire student weet, geen eitje. Je moet er toch genoeg tijd insteken. Daarnaast werd het ook drukker en drukker in de zaak. Eindstand; de scriptie werd steeds maar weer uitgesteld. Ik twijfelde zelfs even om het er maar bij te laten…
Maar ik was al zo ver gekomen. Ik moest en zou mijn studie afronden. Mijn onderwerp en onderzoeksopzet had ik namelijk al af en dat is toch wel het lastigste van een scriptie. Vier maanden geleden besloot ik om er echt vaart achter te zetten.
Onderzoek
Gelukkig mocht ik mijn scriptie voor Eventief schrijven. En wat heb ik onderzocht? Het afgelopen jaar hebben Tanja, Félipe en ik veel nagedacht over welke richting we op willen met Eventief. Willen wij ons meer richten op het uitzenden van het hospitalityteam, of willen we gaan voor de partnerschappen met mooie merken waar wij strategisch voor kunnen meedenken en écht waarde kunnen toevoegen? Het laatste is waar we vooral energie van krijgen en waar we voor willen gaan. Maar hoe moeten we ons in deze markt positioneren? Hoe weten klanten ons daarvoor te vinden? Hoe kunnen we ons onder-
scheiden van de concurrent? Daar kun je wel een onderzoek op loslaten.
Het was een proces. Zaken die twee jaar geleden, voordat ik besloot mijn scriptie uit te stellen, op de voorgrond stonden en klanten waar we toen veel voor werkten, staan nu juist op de achtergrond of zijn uit het zicht verdwenen. De branche is ook seizoensgebonden.
Tijd voor actie
We merken nu al dat we bruikbare inzichten uit het onderzoek hebben gehaald. We hebben dan ook niet gewacht met implementatie tot het onderzoek en het daar bijbehorende advies af is. Zo hebben we al een nieuwe huisstijl laten maken, nieuwe producten (onder andere een prachtige champagnemuur) gelanceerd en zijn we al hard aan het werken aan een nieuwe website met geoptimaliseerde SEO‘s (Google zoekwoorden). Ik hoop trouwens deze website volgende maand te kunnen lanceren en deze samen met het nieuws te brengen dat ik eindelijk geslaagd ben. I keep you posted, fingers crossed.