Winkelcentrum I
Begin 2018 kreeg ik telefoon van een projectontwikkelaar uit Best. Eventief was hem aanbevolen. “Je moet bij Tanja zijn. Die gaat je helpen om dat winkelcentrum meer in de picture te zetten", had iemand tegen hem gezegd. Of ik wilde komen praten.
Charmante projectontwikkelaar
Gevleid als ik was - eerlijk is eerlijk - toog ik naar Best. Ik werd ontvangen door een uiterst charmante projectontwikkelaar die me vertelde wat we al lang wisten. Winkelcentra hebben het zwaar. Mensen shoppen steeds meer online en moeten op andere manieren uitgedaagd worden om de deur uit te gaan om te winkelen. Ik gaf hem mijn visie. Ik zou kiezen voor een crossmediale benadering, waarbij klantloyaliteitsacties in combinatie met verrassende live communicatie activiteiten worden aangeboden om klanten te binden en te overtuigen. Toen ik hem nog wetenschappelijk bewijs leverde, was “de meneer van de stenen" verkocht.
Uitdaging
We spraken af dat ik naar Maastricht zou rijden en het winkelcentrum met eigen ogen zou bekijken. Zo gezegd, zo gedaan. Wat ik aantrof was een troosteloze galerij in een buitengebied van onze Limburgse hoofdstad. Hoe zou ik hier in godsnaam beleving kunnen toevoegen vroeg ik me af? Sommige uitdagingen zijn wel erg groot…
Conclusie
Na overleg op kantoor, kwamen we tot de conclusie dat we er onze vingers niet aan wilden branden. Ik mailde de secretaresse van mijn potentiële klant en deelde mijn bedenkingen en ook de conclusie dat we er niet voor wilden gaan.
Een half uur later kreeg ik het legendarische telefoontje. “Waarom wil jij mij niet helpen"? Tegen zoveel charme was ik