Terug naar overzicht

WOW factor

29 december 2022
Tanja Vornberger

Mensen die me goed kennen, vroegen het zich al af: “wanneer zal Tanja weer eens ‘on tour´ gaan".

En eindelijk, na twee jaar Corona perikelen, is het dan zover. Terwijl mijn blog geplaatst wordt door onze communicatiedeskundige Anne, zit ik in het vliegtuig richting de Caribbean waar ik samen met mijn moeder een cruise zal maken naar Curaçao, Guadeloupe, Barbados en nog een aantal andere Caribische eilanden.

On tour
Ik heb er waanzinnig veel zin in om 2022 op die manier af te sluiten. Niet alleen ontspannend, maar vooral ook heel inspirerend om bijna twee weken met een cruiseliner door de tropen te varen. Ik mocht meerdere cruises maken en heb tijdens deze reizen herinneringen opgedaan die me tot op de dag van vandaag inspireren om voor gasten van onze klanten onvergetelijke belevingen te creëren.

Onverwachte experience
Zo kan ik me een cruise director herinneren die ons voortdurend verraste met allerlei shows die te pas en te onpas gegeven werden. Uit het niets. Zonder programmering of aankondiging. Het mooiste in die reeks vond ik een event in de haven van Split. We liepen als een van de laatste passagiers vanuit de kade de gangway op naar het schip en ineens was er muziek. Vervolgens begon een kleine groep dansers te dansen. Wat leuk, dacht ik. Een afscheidsdansje op de kade. Maar het werd steeds mooier. Want er kwamen uit alle hoeken steeds meer dansers. Matrozen, stafleden en zelfs officieren gingen meedansen. Tot mijn verbazing was het ook nog eens strak ingestudeerd. Met meer dan 100 mensen. Achteraf realiseerde ik me dat het een zogenaamde flashmob was. Alleen had er toen nog niemand van gehoord. Wat een vooruitstrevend mens was die cruise director toen!

Ze begreep namelijk heel goed dat een onverwachte experience veel impact kan hebben. Dat heeft met het managen van verwachtingen te maken. Volgens de Japanse wetenschapper Noriaki Kano zorgen ervaringen die klanten van te voren niet verwachten ervoor, dat er grote tevredenheid ontstaat bij die klanten. We spreken dan van de zogenaamde WOW factor. Ook bij een evenement kan een WOW factor ervoor zorgen dat klanten tevreden zijn.

Ben je benieuwd welke bijdragen wij bij jouw evenement kunnen toevoegen? Wat de WOW factor voor jouw event kan zijn? We maken graag een afspraak voor een kop koffie.

Terug naar overzicht