Een 8!
Degenen die mijn vorige blog gelezen hebben wachten waarschijnlijk met smacht op het vervolg. Het was een cliffhanger… Ik kan met trots mededelen dat ik met een 8 ben geslaagd voor mijn opleiding Communicatie aan Fontys Hogescholen. Mijn scriptie is goedgekeurd en daarom mocht ik afgelopen maandag op eindgesprek komen. Het thema van dit gesprek was: Wat maakt mij anders dan andere communicatieprofessionals?
Out of the box
Mijn docenten en externe beoordelaar wilden onder andere weten wat mijn plannen zijn voor de toekomst, wat ik tijdens mijn studie heb geleerd al toepas in mijn huidige werk en wat mijn visie op communicatie is. Het voelde als een soort sollicitatiegesprek.
Ik heb het geluk dat ik in principe al een aantal jaar werk. Tot nu toe heb ik me natuurlijk volledig gestort op live-communicatie. Het omzetten van marketing- en communicatiedoelen in live-communicatie concepten. Dit is ook het antwoord op de tweede vraag. Ik heb tijdens mijn opleiding tools gekregen die mij helpen in het creëren van doelgerichte concepten. Out of the box denken. Zo noem ik het altijd.
De toekomst
En wat mijn plannen zijn in de toekomst? Ik ben er door middel van mijn onderzoek vooral achter gekomen dat we niet voldoende vertellen wat wij doen. We doen zo‘n gave dingen die echt uniek zijn in Limburg en zelfs onze vaste klanten weten dat niet allemaal. Ik doel dan op onze eigen matchmakingtool en onze kersverse champagnemuur. Ook de hoge kwaliteit van ons team en de interactieve benadering van merk-activaties zijn uniek in de regio. Maar niet iedereen weet
dit dus. Zo hebben we sinds een jaar het Discovery Museum als klant, en tijdens afspraken en gesprekken moesten wij
nét iets te vaak “Dat kunnen wij ook voor jullie doen" zeggen. Daarom ben ik druk bezig met onze eigen marketingstrategie. Ik heb om te beginnen een nieuwe huisstijl laten ontwikkelen die ook langzaam maar zeker wordt doorgevoerd in bijvoorbeeld een nieuwe website met up- to-date SEO‘s (google zoektermen) en branding van onze auto‘s en materialen. Het is een proces en dit gaat natuurlijk niet in één keer.
Ook heb ik plannen om in de toekomst klanten buiten Limburg te zoeken. Zo heb ik binnenkort al de eerste twee evenementen in Eindhoven: De Robocup en een event voor het salesteam van één van onze klanten. Het smaakt in ieder geval naar meer, want live is waar ik echt in geloof!
PS: Op de foto zie je hoe het leuke hangertje gemaakt wordt dat ik van mijn lieve Eventief-collega‘s heb gekregen! Dank aan Rob Lancohr die het ontworpen heeft.